Rzecz o Magii
Magia istnieje na świecie od niepamiętnych czasów. Wszystkie żyjące istoty doświadczają w życiu magii, bo jest ona częścią tej krainy, lecz nie każdy potrafi magii używać. Każda rasa inaczej z niej korzysta: elfy są częścią magicznego splotu, magia to część ich egzystencji, mogą z niej korzystać bez większych trudności, wystarczy trochę nauki. Ludzie potrafią sięgać do magicznego splotu i naginać go do własnej woli dopiero po odpowiednim magicznym treningu. Krasnoludy niestety mogą używać tylko magii kapłańskiej, gdzie moc dla czarującego zsyłają sami bogowie. Halflingi potrafią używać magicznych sztuczek, co pomaga im w wielu sytuacjach, to jeden ze sposobów, którymi nadrabiają niski wzrost i brak siły.
Magie dzielimy na trzy podstawowe kategorie:
- Magia kapłańska (objawień) – ten rodzaj magii jest darem od bogów dla kapłanów i paladynów. Zwykle służy do leczenia lub niszczenia wynaturzeń, jednak kilku kapłanów może połączyć swoje czary w jeden potężny. Czary takie potrafią nawet sprowadzić dusze z powrotem do ciała. Inkantacja odbywa się poprzez modlitwe, śpiew lub medytacje.
- Iluzja – wielcy magowie nie uznają tej sztuki za prawdziwą magię, jednak wykorzystuje ona splot. Niziołki mają naturalny talent do iluzji, jednak każdy może się tego nauczyć. Magia ta nie jest potężna, ale umiejętnie wykorzystana przynosi wielkie korzyści. Można za jej pomocą zdezorientować ofiarę, ukryć się, lub po prostu zabawiać nią ludzi. Iluzje przywołuje się za pomocą gestów rąk.
- Magia wtajemniczeń – najtrudniejszy rodzaj magii, aby opanować najprostsze zaklęcia potrzeba lat ćwiczeń. Istnieje pięć szkół magii wtajemniczeń, ale magowie zwykle uczą się tylko jednej. Pierwszą szkołą jest magia przemian, której zaklęcia mają moc manipulowania światem fizycznym wbrew powszechnym prawom natury, pozwala także na teleportacje. Druga szkoła to magia przywracania. Służy do leczenia, ochrony, potężniejsi magowie potrafią nawet cofnąć czas. Kolejną szkołą jest magia przyzwań. Pozwala sprowadzić do naszego świata przedmioty i istoty z innych planów egzystencji. Służy także do tworzenia portali wewnątrz wymiarowych i pozawymiarowych. Z tej dziedziny magii korzystają także nekromanci. Czwarta szkoła to magia zaklinania, która umożliwia nadanie magicznego efektu przedmiotowi. Zaklęta broń jest bardzo cennym znaleziskiem dla wojownika. Ostatnią szkołą jest magia zniszczeń, czarodzieje idący tą ścieżką edukacji magicznej są określani jako „magowie bitewni”. Szkoła ta przywołuje żywioły (ogień, woda, ziemia, powietrze) i pozwala nimi manipulować. Mag może rzucić w przeciwnika ognistą kulę, lodowy sopel. Rzucenie czaru w magii wtajemniczeń wymaga znajomości odpowiednich gestów oraz słów, niektóre czary można rzucić tylko przy pomocy składników.
Offline